Gevonden en verloren voorwerpen

Verloren

Bent u iets verloren? Kijk op de lijst gevonden voorwerpen. Ziet u het ertussen staan? Dan kunt u het terugvragen. We mogen u extra vragen stellen om zeker te weten dat het voorwerp van u is.

Gaat het om een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs? Doe dan eerst aangifte van vermissing. Dit kan gewoon bij de gemeente. Het betekent dat u komt melden dat u het document kwijt bent. Dit soort documenten komen niet voor op de lijst van gevonden voorwerpen. Als een gevonden identiteitskaart of paspoort wordt binnengebracht bij de gemeente dan houdt de gemeente deze in en moet u een nieuwe aanvragen.

Gaat het om een huisdier? Neem dan contact op met de Stichting Amivedi.

Gevonden

Heeft u iets gevonden? U mag zelf kiezen wat u doet. Breng het voorwerp naar ons toe of registreer het bij ons en bewaar het thuis.

  • Is het voorwerp minder waard dan 450 euro? De gemeente bewaart het 3 maanden.
  • Is het voorwerp meer dan 450 euro waard? De gemeente bewaart het dan 1 jaar.

Komt de eigenaar het niet ophalen? Dan bent u na die tijd de nieuwe eigenaar van het voorwerp. Haal het dan binnen 1 maand weer op.

Wilt u het gevonden voorwerp zelf bewaren? Dat kan. Registreer het voorwerp wel de website Verloren en Gevonden of aan de balie van het gemeentehuis. Een jaar (na datum melding) wordt de vinder eigenaar als het voorwerp niet wordt opgehaald. Als u een voorwerp met een waarde onder de € 450 afgeeft aan de gemeente doet u afstand van rechten op het voorwerp.

Aanpak

Meld een gevonden voorwerp aan bij de gemeente. Dit kan online:

Meld gevonden voorwerp

U kunt dit voorwerp ook aan de balie van het gemeentehuis afgeven of telefonisch een melding doen: 0597 617555. U ontvangt een schriftelijke bevestiging van de melding.

Bent u iets kwijt? Kijk of uw verloren voorwerp is gemeld bij de gemeente. Dit kan online:

Kijk op de lijst van gevonden voorwerpen

AVG

Lees de privacyverklaring voordat u uw persoonsgegevens invult.