Wmo casusregisseur

De gemeente Pekela is op zoek naar een bevlogen Wmo casusregisseur die het team Sociaal komt versterken (32 - 36 uur per week)

Als onze casusregisseur ben jij de verbindende factor en sta je naast onze inwoners. Jij weet mensen te stimuleren en te ondersteunen bij het vergroten van hun zelfredzaamheid, te activeren tot participatie en maatwerk te leveren daar waar het nodig is.

Wat ga je doen?

Als casusregisseur binnen het domein van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) speel je een cruciale rol bij het bevorderen van het maatschappelijk welzijn. Je voorziet inwoners van informatie en advies met betrekking tot de Wmo. Bij het bespreken van een Wmo-melding voer je een diepgaand onderzoek uit naar diverse leefgebieden, zelfredzaamheid, leervermogen en de omgeving van de betrokken inwoner. Hierbij wordt eerst gekeken naar de eigen mogelijkheden van de inwoner en de beschikbare steun binnen het sociale netwerk. Op basis van het onderzoeksverslag adviseer je de inwoner over de meest geschikte vorm van ondersteuning en begeleiding.

Indien de melding leidt tot een indicatie, ben jij verantwoordelijk voor de afhandeling ervan. Je evalueert de ingezette ondersteuning en voert indien nodig de regie. Als er een alternatieve voorziening voorhanden is, informeer je de inwoner uitgebreid over de mogelijkheden en bied je ondersteuning bij de toeleiding als gewenst. Bij complexe casussen ga je het gesprek aan met collega's, zorgaanbieders of andere externe partners.

De afdeling Wmo is onderdeel van het sociaal team en bestaat uit ongeveer 40 collega’s, die werken binnen het brede scala van het sociaal domein, inclusief Openbare Orde & Veiligheid. We zijn team in ontwikkeling, die voortdurend streeft naar verbetering en groei. Het WMO team bestaat uit twee consulenten, één collega van de backoffice en één collega van het meldpunt. Het is een hecht team die veel waarde hecht aan onderlinge samenwerking, openheid en vertrouwen. Waar nodig beweegt het team zich buiten het eigen vakgebied en werkt integraal binnen het sociaal domein.

Wie ben jij?

Je hebt het vermogen om signalen om te zetten in concrete oplossingen en beschikt over de vaardigheden om zelfstandig, planmatig en gestructureerd te werken. Als teamspeler met overtuigingskracht heb je een resultaatgerichte instelling. Ook ben je ondernemend, dienstverlenend, daadkrachtig, creatief en hebt doorzettingsvermogen. Je bent in staat om zelfstandig te werken, maar functioneert ook goed binnen een team. Oplossingsgericht werken en het hanteren van een integrale aanpak behoren tot jouw competenties, waarbij je positief-kritisch kijkt naar zowel je eigen handelen als dat van collega's.

Daarnaast beschik je over:

  • Een hbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring als Wmo consulent/casusregisseur binnen een gemeente. Dit is een pré.
  • Ervaring bij het opstellen van integrale ondersteuningsplannen. Je bekijkt hierbij het complete systeem en de hulpvragen op de verschillende domeinen;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving.

Wat bieden wij jou?

Als gemeente zijn we volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Pekela is een typisch Groningse gemeente met een rijke en soms tumultueuze geschiedenis. De inwoners zijn trots op hun gemeenschap en dragen vanuit die betrokkenheid bij aan de lokale samenleving. Dit komt ook tot uiting in onze toekomstvisie '2022-2030', genaamd 'Pekela in beweging'.

Bij de gemeente Pekela hechten we grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om zowel in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Indien gewenst, bieden we ook loopbaanadvies aan. Werken bij de gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega's. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket.

Daarnaast bieden wij jou:

  • Een hybride werkregeling;
  • Salaris in functieschaal 9 met een maximum van €4752 per maand op basis van 36 uur per week;
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris;
  • Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren;
  • Uitdagende en afwisselende werkzaamheden in een klein hecht team waarin we elkaar versterken, er vertrouwen is en waarin ruimte is voor een gezonde portie humor.

Enthousiast geworden?

Klik dan hier en upload je motivatie en CV. Wil je eerst wat meer informatie over de functie van een – wellicht toekomstige – collega? Neem dan contact op met Angela Rietveld, Coördinator Sociaal Team, via 06-86867294. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Lisanne Slagter, HR-adviseur, via 06-59803272. 

Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.