Algemeen Juridisch Adviseur

Wij zoeken voor de gemeente Pekela een Algemeen Juridisch Adviseur voor 32-36 uur per week

De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als hart door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.

 

Graag komen we in gesprek met belangstellenden voor de functie:

 

Algemeen Juridisch Adviseur (m/v)

(32-36 uur)
 

Wat ga je bij ons doen?
Je adviseert zowel het bestuur als de organisatie over een brede waaier aan juridische vraagstukken, zowel op bestuursrechtelijk als privaatrechtelijke terrein. De werkzaamheden variëren van het opstellen en toetsen van contracten tot advisering over subsidieverlening, (juridische) kwaliteitsonderzoeken, Woo-verzoeken en het opstellen van regelgeving. Ook wordt geadviseerd over de juridische aspecten van samenwerkingsverbanden, beleid, juridische kwaliteitszorg, delegatie en mandaat en uitvoering in het Sociaal Domein (kwaliteitsborging). Ook ligt er een kleine taak ten aanzien van de privacywetgeving.

Wie zoeken wij?
Je bent vertrouwd met de complexe juridische vraagstukken binnen een bestuurlijke organisatie. Je werkt zelfstandig, maar bent wel een teamspeler. Je denkt hierbij in mogelijkheden en oplossingen en weet met kritische vraagstelling snel tot de kern te komen. Je bent communicatief vaardig en legt makkelijk contact met collega's, bestuur en externe partijen. Je beschikt over een HBO/Academisch werk- en denkniveau met brede kennis en goede kennis van het bestuursrecht en/of privaatrecht. Ook heb je specifieke kennis van juridische kwaliteitszorg, aanbestedingsrecht, arbeidsrecht en regionale samenwerking (GR). Je acteert gemakkelijk in het bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijke werkveld.

Wat bieden wij?
Wij bieden een structurele functie met ruime ontwikkelingsmogelijkheden in een overzichtelijke en professionele organisatie met korte communicatielijnen. Wij hechten sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Ook bieden we loopbaanadvies als je daar behoefte aan hebt. Het salaris voor deze functie is, afhankelijk van ervaring, maximaal € 4.671,- bruto per maand (functieschaal 10). Daarnaast kennen we een individueel keuzebudget van 17,05% dat flexibel te benutten is. De gemeente Pekela heeft een compacte ambtelijke organisatie en dat betekent dat we van al onze medewerkers en dus ook van jou verwachten dat je flexibel bent met betrekking tot de invulling van je takenpakket: de inhoud en reikwijdte daarvan kan zich ontwikkelen. Voor belangrijke onderdelen van de bedrijfsvoering hebben wij een dienstverleningsovereenkomst met de gemeente Veendam.

Enthousiast geworden?
Neem dan contact op met Cees van Houten (HR adviseur a.i.). Hij is bereikbaar via 06-2318 0947.