Toezichthouder (24 - 36 uur)
De gemeente Pekela is op zoek naar een standvastige en vasthoudende toezichthouder Omgevingswet om team Fysiek te komen versterken. Als onze toezichthouder ben jij de verbindende factor en sta je naast onze inwoners en initiatiefnemers. Jij maakt je sterk voor de gemeente Pekela, levert maatwerk en zorgt ervoor dat wet- en regelgeving worden gerespecteerd.
Wat ga je doen?
Met de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2024 zijn er impactvolle veranderingen doorgevoerd op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Initiatiefnemers zijn hierbij zelf verantwoordelijk voor het naleven van de regels. Als toezichthouder ben jij degene die erop toeziet dat deze regels ook daadwerkelijk worden nageleefd. Gaat dit niet goed? Dan ben jij degene die mensen hierop aanspreekt, alvorens er juridische stappen worden ondernomen.
Je houdt toezicht op (bouw)vergunningen en het omgevingsplan, eventueel in samenwerking met ketenpartners. Als onderdeel daarvan bezoek je regelmatig diverse bouw- en sloopprojecten en ben je tijdens de bouw de contactpersoon voor de initiatiefnemer. Meldingen en klachten behandel je volgens het handhavingsbeleid, waarbij je dit regelmatig afstemt met de portefeuillehouder. Van het toezicht maak je rapportages voor de jurist. De communicatielijnen zijn kort! Kortom, je voert samen met de jurist het hele proces van begin tot eind uit. Dit maakt je werk afwisselend en je verantwoordelijkheden divers.
Wie ben jij?
Als persoon ben jij een prettige en sociale collega, die past in onze kleine organisatie. Je kan proactief en pragmatisch zelfstandig werken, bent politiek sensitief en staat stevig in je schoenen. Ook beschik jij over uitstekende communicatieve vaardigheden en zoek je de samenwerking graag op. Je lost overtredingen graag in een goed gesprek op, maar bent niet bang om te handhaven wanneer dat nodig is. Daarnaast beschik je over het volgende:
- Een afgeronde opleiding bouwkunde of vergelijkbaar;
- Diploma op het gebied van Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht (ABW II) of bereidt om deze te halen;
- Ervaring op het gebied van bouwtoezicht;
- Ervaring met het omgevingsrecht;
- Kennis van de Omgevingswet, AWB en de Wet Kwaliteitsborging.
Wat bieden wij jou?
Als gemeente zijn we volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Pekela is een typisch Groningse gemeente met een rijke en soms tumultueuze geschiedenis. De inwoners zijn trots op hun gemeenschap en dragen vanuit die betrokkenheid bij aan de lokale samenleving. Dit komt ook tot uiting in onze toekomstvisie '2022-2030', genaamd 'Pekela in beweging'.
Bij de gemeente Pekela hechten we grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om zowel in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Indien gewenst, bieden we ook loopbaanadvies aan. Werken bij de gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega's. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket.
Daarnaast bieden wij jou:
- Een hybride werkregeling;
- Salaris in functieschaal 9 met een maximum van €4752 per maand op basis van 36 uur per week;
- Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris;
- Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren;
- Uitdagende en afwisselende werkzaamheden in een klein hecht team waarin we elkaar versterken, er vertrouwen is en waarin ruimte is voor een gezonde portie humor.
Enthousiast geworden?
Klik dan hier en upload je motivatie en CV. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Lisanne Slagter, HR-adviseur, via 06-59803272.
Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.